Deze website gebruikt cookies om het gebruik van de website gemakkelijker te maken. Bezoek je deze website, dan ga je akkoord met deze cookies.
Verberg deze melding
Brakel Atmos
Taal
Menu

Gefaseerde renovatie glazen daken winkelcentrum De Terp succesvol

« Terug

Glasdak gerenoveerd aan de hand van meerjarenbegroting

Meerjarenbegroting om aantrekkelijk te blijven

Download hier het volledige artikel in PDF

Hoe houd je een winkelcentrum aantrekkelijk, ook op de lange termijn? Kun je volgens planning renoveren zonder dat onverwachte kostenposten voor vervelende verrassingen zorgen? De gefaseerde renovatie van de glasconstructie die Brakel Atmos in winkelcentrum De Terp te Rijswijk uitvoert, verloopt voorspoedig. Veiligheid, comfort en uitstraling worden weer op het gewenste niveau gebracht. Ondertussen kan het publiek zonder ongemak winkelen. Frans Knol, Technical Manager Shopping Centre Management van CBRE, licht toe waarom deze meerjarenaanpak werkt.

Winkelcentrum de Terp is in 1998 gebouwd; Brakel Atmos realiseerde destijds de glasconstructie. Het betreft een atrium met een doorsnede van ongeveer 40 meter, dat bestaat uit sheddaken en gevels. De hierin opgenomen Ventria uitzetramen vervullen twee functies: rook- en warmteafvoer en dagelijkse ventilatie. Brakel Atmos verzorgt het jaarlijkse onderhoud op basis van een contract. Inspecties van Brakel Atmos wezen uit dat de kwaliteit van de glasconstructie was teruggelopen, wat met name lekkages tot gevolg had . CBRE besloot tot renovatie op basis van een meerjarenbegroting en nodigde verschillende partijen uit om een aanbieding te doen. "De aanbieding van Brakel Atmos was het meest gedegen", zegt Frans Knol.

Inzichtelijk kostenplaatje

Een aantrekkelijk winkelcentrum nodigt uit tot shoppen. Veiligheid, comfort en uitstraling zijn voor bezoekers cruciale aspecten, die CBRE - beheerder van winkelcentrum De Terp - nauwlettend bewaakt. "CBRE is namens onze opdrachtgever Syntrus Achmea verantwoordelijk voor het technisch, financieel en commercieel management van het winkelcentrum. Maar ook het winkelcentrummanagement en de promotie nemen wij uit handen", verduidelijkt Knol.

Voor de beheerder is het de kunst om met een beheersbaar budget een aantrekkelijk winkelcentrum op niveau in stand te houden. In dit kader werkt CBRE met meerjarenbegrotingen. "Onze contractpartners geven voor hun specialisme een meerjarenbegroting af. Aan de hand daarvan maken we het kostenplaatje inzichtelijk voor de eigenaar van het beheerde object. Hij ziet wat er in de komende jaren op de planning staat en dat de planning gebaseerd is op feiten."

Precies volgens afspraak

De renovatie is in 2010 gestart. Brakel Atmos heeft het hele glazen dak schoongemaakt. Alle afdek- en noklijsten zijn vervangen; waar nodig zijn ook ruiten vernieuwd. Drie van de vier fasen zijn gerealiseerd. "Het ovaal is nu gereed. In 2013 worden de passagekappen aangepakt.

Hoe verloopt de samenwerking? "Goed. Brakel Atmos is de gemaakte afspraken nagekomen en van de winkeliers heb ik geen wanklank vernomen. Brakel Atmos is een contractpartner die degelijke professionele adviezen geeft, waarop je nu en in de toekomst kunt vertrouwen."

Download hier het volledige artikel

Delen:


Europe
BelgiŽ
Bulgarije
Cyprus
Denemarken
Duitsland
Estland
Finland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Ierland
ItaliŽ
KroatiŽ
Letland
Litouwen
Luxemburg
Malta
Nederland
Noorwegen
OekraÔne
Oostenrijk
Polen
Portugal
RoemeniŽ
Rusland
SloveniŽ
Slowakije
Spanje
TsjechiŽ
Verenigd koninkrijk
Zweden
Zwitserland

Afrika
AustraliŽ
AziŽ
Noord-amerika
Zuid-amerika
Europe
BelgiŽ
Bulgarije
Cyprus
Denemarken
Duitsland
Estland
Finland
Frankrijk
Griekenland
Hongarije
Ierland
ItaliŽ
KroatiŽ
Letland
Litouwen
Luxemburg
Malta
Nederland
Noorwegen
OekraÔne
Oostenrijk
Polen
Portugal
RoemeniŽ
Rusland
SloveniŽ
Slowakije
Spanje
TsjechiŽ
Verenigd koninkrijk
Zweden
Zwitserland

Afrika
AustraliŽ
AziŽ
Noord-amerika
Zuid-amerika